İmza dosyası nedir? Nasıl kullanılır?

Yazar: AkalKurumsal
İmza Dosyası Nedir

İmza: Bir kimsenin bir yazının altına bu yazıyı yazdığını veya onayladığını belirtmek için her zaman aynı biçimde yazdığı ad veya işarettir. Konuya farklı bir bakış açısıyla bakarsak imza; kişinin duruşu sürekli kullandığı bir söz olaylara karşı sergilediği bir tavır onu anlatan bir cümle olabilir. İmzanın özü şahıstır. Esas olan gördüğümüz o imzanın bize imza sahibini hatırlatıp hatırlatmamaktır.
          
Eğer bir devlet memuruysan senin imzan imza dosyandır. İmza dosyası bürokraside günlük hayatın en çok ihtiyaç duyulan parçalarından biridir. Üstüne dosya sahibinin veya çalıştığı dairenin adı yazar. İçinde kartondan sayfalar bulunan dışı deri olan bir kaptır. İmzalanacak evraklar içine bilgi notları ise arkasına konur. İyi bir imza dosyası sahip olduğu kişinin referansı demektir.
          
E-devlet’e geçildikten sonra imza dosyası; elektronik postaların sonuna eklenen ve gönderenin adı ile kuruluşunu elektronik posta adresini belirten kısım tabiri içerisine girdi.
          
Elektronik imza dosyasını kullanabilmek istiyorsak önce e-posta iletilerimiz için metin resim elektronik kartvizitimizin logo ve hatta el yazısı imzamızın bir resminden oluşan kişisel bir imza oluşturmalıyız.
          
Outlook’u giden iletilere otomatik olarak imza eklemesi için yapılandırabilir veya gerektiğinde imzayı el ile ekleyebiliriz.
          
İmza Oluşturma şu şekilde gerçekleşir:
    
Yeni bir iletide İleti sekmesinin Ekle grubundaki İmza’yı daha sonra İmzalar kısmını tıklayalım. E-posta imzası sekmesinde Yeni Öğesini tıklayıp imza için bir ad yazıp Tamam’ı tıklayalım. İmza’yı Düzenle kutusuna giderek imzaya eklemek istediğimiz metni yazabiliriz; bu adresimiz cep telefonumuz gibi kişisel bilgilerimiz olabilir. Daha sonra metni biçimlendirmek için metni seçelim ve istediğimiz seçenekleri belirlemek için stil ve biçimlendirme butonlarını kullanalım. Metnin yanına öğeler eklemek için imlecimizi öğelerin gösterilmesini istediğimiz konuma getirerek elektronik kartvizit köprü ve resim ekleyebiliriz. İmzayı oluşturma işlemimiz bittiğinde Tamam’ı tıklayabiliriz. Fakat yeni oluşturduğumuz veya değiştirdiğimiz imza şuanda açık olan iletide gösterilmez; bunun iletiye eklenmesi gerekir.
          
Her e-posta iletisine tek bir imza ekleyebiliriz; bir iletiye birden fazla imza eklenemez. Daha fazla bilgi eklemek istiyorsak tüm bilgileri içeren bir imza oluşturup bunu da yeni bir ad ile kaydedebiliriz.
          
Otomatik olarak imza eklemek şu şekildedir:
     
Yeni bir iletide İleti sekmesinin Ekle grubundaki İmza’yı ardından İmzalar kısmını tıklıyoruz. Varsayılan imzayı seçip altındaki e-posta hesabı listesinde imzanın düzenli olarak kullanılmasını istediğimiz e-postayı belirliyoruz. Yeni İletiler listesinde bizi temsil etmesini istediğimiz bir imzayı seçiyoruz. İleti yanıtlarına ve başkalarına iletilen iletilere imza eklenmesini istiyorsak Yanıtlar/İletmeler listesinden imzayı seçebiliriz istemezsek yok seçeneğine tıklayabiliriz ve Tamam’ tuşlayarak işlemimizi sonlandırabiliriz.
          
El ile İmza eklemede: 
     
Yeni bir iletide İleti sekmesinin Ekle grubundaki İmza’yı tıklayıp istediğimiz imzayı seçerek belirleyebiliriz.
          
Elektronik imzanın tek yorucu yanı imzayı oluşturmak istediğimiz imzayı oluşturduktan sonra tüm kolaylıklar pratiklikler parmak uçlarımızda.